FAQ

Få svar på dine spørgsmål.

Hjemmesider

Jeg designer og programmerer alle former for brand-hjemmesider, blog og hjemmesider til virksomheder. Altid ud fra et individuelt setup.

Jeg arbejder med hjemmesider til:

  • Den soloselvstændige, der skal promovere sig selv, sine produkter eller ydelser på hjemmesiden
  • Den lidt større hjemmeside, der skal snakke sammen med dine sociale profiler, undervisningsforum, webinar software osv.
  • Den lidt bredere hjemmeside til en mindre virksomhed, der har flere produkter, ansatte og forretningsområder, der skal i spil. 

 

Jeg udvikler WordPress hjemmesider med et drag & drop plugin. Det gør jeg, fordi WordPress er det mest populære CMS system – over hovedet. Drag & drop er “måden” at gøre webdesign smukt samtidig med, at det er hamrende fleksibelt i, hvordan din hjemmeside skal bygges op

– men alt det skal du ikke bekymre dig og, for jeg klarer teknikken.

Nej, det gør jeg ikke. Webshops kræver et helt andet sæt kvalifikationer end jeg har. Her må jeg henvise dig til andre, der har speciale i netop det.

Nej, men jeg arbejder gerne sammen med tekstforfattere på opgaven. De har en formidabel evne til at få dit budskab frem i et spændende og fængende sprog, samtidig med at det er så kort som muligt..

 

Det er min erfaring, at du godt selv kan skrive dine tekster, hvis du har nogle få regler og fremgangsmåder for øje. Dem har jeg samlet i kurset“Skriv webtekster til din egen hjemmeside – skriveguide til de 6 vigtigste sider på din hjemmeside”, som jeg har udviklet sammen med Birgitte Feldborg i iværksætter.nu

Ja. Hvis du har behov for, at dine kunder skal kunne booke en tid online, kan booking moduler integreres. Du oplyser blot dit ønske til mig, når du briefer mig, så har jeg et forslag på plugins, der virker rigtig godt sammen med din kalender og WordPress

Indholdet i freebien skal du selv står for. Opsætningen kan jeg hjælpe dig med. Jeg laver skabeloner i Word, PowerPoint og Canva, der så danner grundlag for de digitale produkter og freebies, der skabes i virksomheden. Se et eksempel her.

Hvis du ønsker en grundopsætning og skabeloner til nyhedsbreve, f.eks. Mailchimp eller ConvertKit kan dette også indgå i opgaven. Det er dog vigtig, at du også selv lærer nyhedsbrevssystemet at kende, så du selv kan udsende nyhedsbreve.

Jeg har sammen med Birgitte Feldborg skrevet bogen “fra dagdrøm til fagbog“, der handler om, hvordan det at skrive en bog, kan bruges som løftestang for din øvrige virksomhed. I den finder du inspiration til, hvordan du strukturer det at skrive en bog – herunder også en gratis bog, du kan bruge som freebie.

Ja det gør du. Lige omkring det tidspunkt, hvor din hjemmeside går i luften, aftaler vi et online møde, hvor jeg deler skærmen og viser dig, hvad du skal gøre. Desuden modtager du en video af undervisningen og ekstra videoer i dit eget kursusområde.

Det, der fungerer på din hjemmeside vil selvfølgelig blive bevaret, og du skal ikke starte forfra med at skabe indhold – med mindre at det faktisk ikke gør noget godt for din hjemmeside.

 

Vigtigt er det dog for dig at vide, at det kræver, at du skifter til WordPress platformen.

Deadline & budget

Gennemsnitlig tager et web projekt dog 5-6 uger, men jeg kan have ventetid på at komme igang. Jeg tager kun en vis mængde af kunder ind af gangen, for at kunne give hver opgave den opmærksomhed den fortjener.

 

Derfor er det vigtigt, at du henvender dig så tidligt i processen som muligt, så du er sikker på, at vi kan holde din deadline.

Jeg er helt med på, at du har et fast budget på, hvad din hjemmeside må koste. Derfor har jeg sat priseksempler på 3 forskellige hjemmesider, så du har en indikation.

 

De fleste har dog specielle behov, der gør, at jeg altid sammensætter et specifikt tilbud, der også forklarer dig, hvordan du får mest ud af dit budget.

 

Når du sammenligner priser på hjemmesider, skal du først overveje, hvad målet med din hjemmeside er, hvilket aktiv den skal være for dig. Alle de hjemmesider, jeg laver er specielt designet til den enkelte virksomhed, så hjemmesiden bliver et aktiv i brandingen, salget, markedsføringen. Det få du ikke med en færdig skabelon fra en telefonsælger!

Når siden går live

Ja, det kan du. Alle hjemmesider skal opdateres med jævne mellemrum og måske vil du også gerne blogge eller skrive artikler. Du vil blive oplært i at bruge hjemmesiden og kunne logge ind i dit eget lille kursusområde, hvor der ligger hjælpevideoer.

 

Er du mere tryg ved, at jeg gør det, kan der indgåes en serviceaftale herom. Hvis du føler du har bedre ting at bruge din tid på, eller bare ikke er særlig digital mindet, så kan sådan en aftale spare dig for en del tid – og måske også en del frustrationer.

 

Fordelen ved en serviceaftale er, at din side designmæssigt altid holder samme høje standard og er mere modstandsdygtig over for hackere.

 

Jeg oplærer selvfølgelig også gerne en person i din virksomhed til at varetage opdateringer.

Der er aldrig noget, der er sikkert, heller ikke en hjemmeside. Men der kan gøres meget for, at du ikke lukker ubudne gæster ind.

 

Med en serviceaftale slipper du for opdateringer, backup og andre tekniske foranstaltninger, der sætter et værn op mod hackere. Hvis du lægger din hjemmeside opgave hos mig, har du mulighed for at benytte en serviceaftale – der også indeholder support.

Alle de hjemmesider jeg laver redesign på, får scripts ind, så gammel Google historik overføres til de nye sider. Vi parrer, så at sige, de gamle sider med de nye, så ingen af dine gamle links forsvinder ud i det blå cyperspace.

Desuden er det en god ide at lægge andre af Googles værktøjer ind på hjemmesiden. Det sørger jeg for, så du bl.a kan se historikken, hvem der besøger hjemmesiden, hvor trafikken kommer fra osv.

Søgeoptimering er mange ting –  ikke kun det, du gør på din hjemmeside. Men det er grundlaget for alle de øvrige tiltag.

 

På alle de hjemmesider, jeg designer, tager jeg udgangspunkt i, hvilke ord eller sætninger den enkelte side skal optimeres mod. På den måde, sørger jeg for det bedste udgangspunkt for, at dine kunder kan finde dig via søgninger på Google.

Branding

Jeg lægger altid stor passion i at designe det rigtige logo til dig, ud fra hvem du er, hvad du står for og med respekt for, hvordan dine kunder skal opfatte dig.

 

Et logo skal have sjæl og masser af symbolik. Det er måden det kan holde i 15 år, og ikke kun 15 måneder. Se et eksempel fra mit portfolio her.

Hvis du kun har brug for et logo skal du vælge pakken “Logo Select”. Her får du designet et logo, og leveret alle de typer af filer, du vil få brug for både til web, tryk og print.

De fleste teorier omkring branding er – ja netop – teoretiske. Jeg lægger vægt på, at vi sammen arbejder praktisk med din branding, så du kan omsætte og bruge det i dagligdagen, ikke kun i en fin rapport.

Flere spørgsmål?

Fandt du ikke det du søgte?

Scroll til toppen